Zgłoszenie o wystąpieniu szkód rolnik powinien złożyć w urzędzie gminy (miasta) na obowiązującym wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego w gospodarstwie. Wypełniony formularz wniosku rolnik powinien złożyć niezwłocznie po wystąpieniu niekorzystnego zjawiska atmosferycznego do urzędu gminy (miasta) właściwego ze względu na miejsce wystąpienia strat.
W przypadku gospodarstwa rolnego położonego na obszarze co najmniej dwóch gmin, w których wystąpiły szkody, wnioski składa się do każdej gminy oddzielnie, wpisując wszystkie uprawy niezależnie od wielkości poniesionych strat (również nieuszkodzone) zgodnie z danymi zawartymi we wniosku o płatności bezpośrednie składanym do ARiMR. Rolnik składając pod wnioskiem własnoręczny podpis wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadcza, że znane mu są skutki składania fałszywych oświadczeń.
Ponadto informuję, że na stronie internetowej www.susza.iung.pulawy.pl prowadzonej przez Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy w Puławach, w zakładce Raporty - wersja tabelaryczna, można na bieżąco śledzić wiadomości dotyczące suszy na terenie Gminy Markuszów
Uwaga:
Do wniosku należy dołączyć kserokopię wniosku złożonego do ARiMR o płatności bezpośrednie w celu informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego oraz w przypadku posiadania zwierząt gospodarskich kopię zgłoszenia do systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt IRZ
Komisja może szacować straty tylko i wyłącznie na wniosek poszkodowanego rolnika w uprawach, które znajdują się jeszcze na polu
Bliższe informacje można uzyskać poniedziałek 9:00-17:00 od wtorku do piątku w godz. 07:15 - 15:15 w Urzędzie Gminy Markuszów Ul. Marka Sobieskiego 1,24-173 Markuszów tel. 81 8818072
Wniosek_o_oszacowanie_strat.doc | doc | 85,50 kB |