Skarbnik Gminy Markuszów
Do zadań Skarbnika Gminy – głównego księgowego budżetu należy w szczególności:
- Opracowywanie projektów budżetu Gminy.
- Kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych.
- Opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu.
- Prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami:
- zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów,
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej,
- nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez jednostki i zakłady budżetowe.
- Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań.
- Dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
- wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,
- wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian,
- następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
- Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza.
- Wykonywanie innych poleceń Wójta.