Leszek Łuczywek Wójt Gminy Markuszów
Tel: 81 881 80 70wojt@markuszow.pl
Do zadań i kompetencji wójta należy:
- Kierowanie bieżącymi sprawami gminy Markuszów i reprezentowanie jej na zewnątrz.
- Kierowanie urzędem, w tym poprzez wydawanie zarządzeń wewnętrznych.
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych.
- Wykonywanie budżetu.
- Realizowanie polityki płacowej.
- Wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej.
- Udzielanie pełnomocnictw procesowych.
- Podejmowanie decyzji majątkowych, dotyczących zwykłego zarządu mieniem.
- Podejmowanie innych decyzji, należących do kompetencji urzędu.
- Ustalanie regulaminu pracy urzędu i innych określonych przepisami prawa.
- Sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej.
- Przygotowywanie projektów uchwał rady gminy Markuszów.
- Określanie sposobu wykonywania uchwał.
- Przedkładanie wojewodzie uchwał rady gminy Markuszów.
- Przedkładanie regionalnej izbie obrachunkowej uchwały budżetowej, uchwały w sprawie absolutorium oraz innych uchwał rady gminy i zarządzeń wójta objętych zakresem nadzoru RIO.
- Przesyłanie przepisów porządkowych do wiadomości wójtom lub burmistrzom, sąsiednich gmin i miast oraz staroście powiatu.
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa i uchwałami rady gminy Markuszów do kompetencji wójta.